check
פרופ׳ לורנס לסיג בנושא: ״דמוקרטיה כאשר העם אדיש״ (10/12/2019) | המכון למחקרי חקיקה ולמשפט השוואתי ע"ש הרי ומיכאל סאקר

פרופ׳ לורנס לסיג בנושא: ״דמוקרטיה כאשר העם אדיש״ (10/12/2019)

תאריך: 
ג', 10/12/2019

מרצה: פרופ׳ לורנס לסיג, בית הספר הרווארד למשפטים.

הרצאת סאקר השנתית לזכרו של ג׳ון סאקר נערכה ביום 10 בדצמבר 2019. סדרת הרצאות זו, שהחלה לפני שנתיים, מביאה לפקולטה חוקר/ת בולט/ת מהעולם להרצאה מרכזית וכן מפגשים נוספים עם חברי הסגל והדוקטורנטים. זוהי יוזמה של מכון סאקר בשיתוף עם דיקן הפקולטה. הסדרה נקראת על שמו של ג׳ון סאקר, נכדו של הרי סאקר ובנו של מיכאל סאקר, שעל שמם קרוי המכון. ג׳ון סאקר, שנפטר ב-2016, שמר על קשר הדוק עם המכון, הפקולטה והאוניברסיטה העברית בכללותה במשך שנים רבות, ובכלל זה גם עמד בראש אגודת הידידים של האוניברסיטה בבריטניה והיה חבר בוועד הפועל של האוניברסיטה. אנו מוקירים את תרומתו הרבות למכון ולאוניברסיטה.

השנה מכון סאקר והפקולטה למשפטים התכבדו לארח את פרופ' לורנס לסיג מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד. ההרצאה תחת השם "דמוקרטיה כאשר העם אדיש", עסקה בפגמים הקיימים בהליך הבחירות בארה"ב, בהשפעות הטכנולוגיה ועידן האינטרנט על החברה הדמוקרטית המודרנית ובצורך בחשיבה חדשנית על מנת להתמודד עם שינויים אלה.

פרופ' לסיג הוא מומחה עולמי בתחום הקניין הרוחני ומשפט האינטרנט והטכנולוגיה וזכה לכינוי "ההוגה החשוב ביותר בעולם הקניין הרוחני בעידן האינטרנט" על ידי עיתון הניו-יורק טיימס. כמו כן, לסיג ידוע כמבקר חשוב של הדמוקרטיה האמריקנית העכשווית, ופועל רבות לטובת שינוי כללי מימון המפלגות בארה"ב. הוא אף התמודד על תפקיד מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב בשנת 2016 על מנת לקדם את המודעות לסוגיה זו.

תודה רבה לפרופ' לסיג, לאנשי הסגל, לסטודנטים ולכל המשתתפים באירוע. נשמח לראות אתכם גם בהרצאה הבאה!

גלריית התמונות

ההרצאה המלאה

הרצאת סאקר 2019